30 SVAR

Japp, Era svar kommer nu!<33
Kramisar ♥




1 Fråga : huur länge har du dansat det du dansar? vilken dans är roligast? =)

Svar :Jag började hösten 2009, men jag kan omöjligt säga vilken dans som är roligast:))


2 Fråga: Vad heter Carro och Isas bloggar?¨

Svar: Karro har ingen för att hon är sämst, Isa har inte heller någon för hon e sämstare :P

3 Fråga: kan du säga några tips på dansbloggar ? :) hur är det på din dansskola ? :)

Svar: Louise Holm har en kul dansblogg, och Ida Warg :) Det är superbra på danskolan:)
å Holmarna;)

4 Fråga: har du några förebilder inom dansen ? några du tycker är bra ? har fina dräkter ? dom behgöver inte vara i superstar klass liksom..

Svar: OJJOJ! Det är såå många, jag kan verkligen inte säga;)


5 Fråga: kan inte du ha efter varje tävling typ "tävlingens dansare" någon som du tycker är bra , eller har fin dräkt eller något sånt.. det behöver inte vara dom från din skola och inte heller dom i högsta klass :D typ alla möjliga ! snällaaa ?

Svar: Gud vilken bra ide! Ska jag göra om jag kommer ihåg<33


6 Fråga: kan inte duuu visa allaaaa dina dräkter du haft genom tiderna ?? hade varit super kul :D från silver till guld klass :D eller är det där du är?

Svar: Haha! Gud vad pinsamt! Jag har faktiskt inte haft någon "riktig" dräkt;) Men visst jag kan väl visa några fina bilder! Haha<33


7 Fråga: Är du kär i nån?? :D

Kan inte du skriva ett inlägg om mig (Jenny) och bara skriva att jag är bäst! De skulle vara jätte bra om du gjorde de! ;) hahahahahahaha... XD
KRAMIS <3

Svar: Kär; nej :P

Och inlägg om dig! SÅÅÅKLART<33 Haha OFC<3
Kramkram<33


8 Fråga: kan inet du berättar om hela din disco historia/resa när du fick dina prickar, hur snabbt du fick dom, och lite så.. när du började tävla liksom :D

Svar: Gud! Ska man veta det? ^^ Asså jag är ledsen men jag kanske kan göra en liten sammanfattning iaf:) Om typ när jag var i dom olika klasserna och hur lång tid:) MEn bra ide<3


9 Fråga: Har du nån dansförebild ? xD Eller bara nån du tycker är jättebra ? :D

Svar: Ja du;) Vet faktiskt inte! Men jag gillar ju freestyle och håller på Louise och Erika:) Sen gillar jag många norskar också;) Haha! :P


10 Fråga: vem är bäst på din dansskola???

Svar: Hm, olika i olika dansstilar, men disco äär det kanske Karro och isa? :I<3


11 Fråga: har du magrutor??

Svar: Haha!! Nja, elr kanske men så stark e jag inte :P fniss*


12 Fråga: kan inte du lägga upp låttips varje månad till typ brons-silver guld-star suuperstar-champion?? snälla?

Svar: Bra ide! Skulle jag kunna göra<33


13 Fråga: vem är din bästa vän :D:D

Svar: Det är Isa<33 Men sen har jag massa sötnosar på dansskolan också ^^<3


14 Fråga: sminkar du dig varje dag?

Svar: Ja, elr asså det gör jag;) Men det e bara lite mascara och typ highlighter:) Men ibland så glömmer jag och kommer till skolan och ba: AA! Haha;)))<3


15 Fråga: kan inte du lägga ut mer bilder efter varje tävling ? :D

Svar: Jo, assa det vill jag verkligen!! Problemet e bara det att jag inte har någon kamera :O Men har fått lite pengar i julklapp så någon ska det bli:))


16 Fråga: har du börjat/slutat i freestyle eller vad har hänt med det?

Svar: Min första freestyle-tävling var på SM 2010 och det var verkligen det roligaste jag har gjort! Men efter det så kom dom och sa att dom hade satt in en regel att bara dansare i star och uppåt får tväla freestyle och eftersom jag bara är i guld så var det lixom slut där för mig:( Men mitt mål e att jag ska samla ihop dom två prickarna som återstår innan SM så kanske du får se mig igen:)


17 Fråga: vad är du i för klass? kommer du börja freestyle? Är du vig?

Svar: Jag är i guld och när jag kommer upp i Star kommer jag börja med freestyle igen:) Jag är sååå ovig så nej...


18 Fråga: hur vig är du ? splitt ? spagat med både höger och vänster ? brygga ?

Svar: Det ska jag faktiskt ta och mäta:) Så det kommer nog ett inlägg just till dig sen!


19 Fråga: kan du hoppa splitthopp ? kan inte du berätta hur man övar om dom isff för at jag kan inte. när jag väl hoppar kommer jag knappt någonstans. och jag kan faktiskt splitt nere på golvet...

Svar: Ja, jag kan faktiskt det:) Hur det än e möjligt! Haha! När man hoppar splitthopp hoppar du ju itne i splitt. Du hoppar som du gör när du sitter på rumpan med bena ut. Om du pressar där och sedan provar på en studsmatta så kan det hjälpa dig och du kan känna hur det känns. Sen kan du börja springa på golv och  sedan ta ett hopp och göra grodan medan du tänker dig att du harbenen ut.
Jag kan verkligen inte gå ner i splitt men jag har ganska bra spenst i benen vilket gör att jag hoppar ganska högt. Och om du är tillräckligt stark i benen så slänger du ut dom snabbt;) Men splitthopp handlar egentligen inte om vighet(så mycket)
Lycka till och Kram<3


20 Fråga: såg kommentaren om tävlingens dansare, jaaaaa ha det! du kan välja själv om du ska ha en i singeldisco, ett par och en grupp efter varje tävling. och jag tycker inte dom behöver vara från din skola. för tänk dom som läser din blogg och tävlar och får se sig självm, dom skulle nog bli glada :D:D

Svar: Det tror jag också! Och jag behöver faktiskt inte ta den som vann heller! Utan kanske den som hade utväcklats mest sen jag såg den elr annat! Jag tycker det var en superbra ide<3


21 Fråga: visa alla dina pokaler och medlajer , hur många har du ? :D hur många fick du det här året ?

Svar: Jag tror att jag har 8 st sammanlagt och 6 fick jag det här året tror jag!:) Jag kan nog visa upp några av dom men eftersom jag har skilda föräldrar så har jag två hos pappa pockså;) Jaja<3


22 Fråga: Är du med i landslaget ? du är sjukt duktigt!

Svar: Men gud vad gullig du är!<3 Tack så mycket men det finns inte en chans att jag skulle vara med där! Haha<3 Nej, såå duktig e jag inte:p Men det var gulligt av dig att äns fråga;) haha!<3


23 Fråga: Du har ju en ganska attityd på tävlingar , är du sån i verligheten också ? varför har du det ?

Svar: Visst e jag vild och galen i verklighetn också!! Men jag e nog inte lika kaxig och lika...typ konstig? Haha.
Jag har nog den attityden´på danstävlingar eftersom då syns man lite lättare;) Och så tycker jag att det blir mycket roligare så;) Haha<3


24 Fråga: Hur bra teknik har du? kan inte du lägga upp nån video när du gör ex.splitthopp,spagathopp,sidsplitthopp,saxsplitt/spagathopp och rondeékickar m.m och hur vig är du? hur långt kommer du i splitt och spagat o.s.v

Svar: Det skulle jag kunna göra, Men rondekickar skulle du dö om jag gjorde! Haha, det e ju bara för patetiskt;) Men de andra. Fast vig e jag inte...Men lite längre upp har jag sagt att jag ska fota och mäta i allt och lägga upp i ett eget inlägg:)
Kram


25 Fråga: Vilka är dina bästisar ? tycker du att du är snygg ? är du kär?

Svar: bästisar...hm Isa och sen så har jag flera på dansen<3


26 Fråga: hej! har du nå tips på hur man kan freestyla bättre & så i street? tycker att det är svårt att bara komma på nått sådär "plötsligt" om man ska freestyla till en låt till exmepel....

Svar: Ja, jag tycker och att det är såå svårt att komma på något. Själv tycker jag att jag är sämst. Jag sitter lixon och bara drägglar framför mina kompisar..Hur kan dom komma på lixom!
Ett tips för mig e att jag kommer på massa olika steg innan som passar till många olika stilar i streeten. Du ska också träna till mycket olika låtar och lyssna på dom lite coola ljuden i låten ! Jag kan lova dig att det går mycket bättre om du lyssnar eter specialgrejer som text elr roliga ljud:) Men träna mycket själv<3
Tack för frågan föresten;) Första om hiphop<3


27 Fråga: Åh, här kommer jag igen (som tyckte att du hade skitsnygg dräkt på NM)vilket du verkligen har, och du är superduktig och söt för den delen med!

Hur länge har du dansat? :)

Svar: Nämen vad söt du e<33 Och Tack föresten;) Jag har dansat sedan hösten 2009 då jag började på Tony Irving Dance Akademy:) Nu går jag på Bumpy Feet fast med samma tränare och samma grupp<3
Jag hade gått på truppgymnastik innan(så jag kan freestyle :P) och där hade jag kört fristående som är en blandning av typ alla stilar men lite mer åt det finare hållet. Men på så settt har jag lättare också för tekninken och så:)


28 Fråga: vem är du med mest på din dansskola?

Svar: Isa,Karro,Jenny,Fannie,Frida,Nikita+ måånga mer:P...Alla!?<3


29 Fråga: Vilken tjej & kille tycker du dansar bäst ? (tävlar elr har tävlat)

Svar: såå svårt! Men Edoardo iaf...:P


30 Fråga: Tycker du att du är fiin? :)

Svar: Nja, sådär:) Jag e inte perfekt,för det är ingen. Men jag e helt okej :>






Tack så himmla mycket för alla era frågor! Ni får gärna komentera tillbaka om ni undrar något<3 PUSS<3
Skriv bara vilken fråga det var:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag undrar om vad man ska söka på youtube för att kunna se dina danser? :) Skulle vara jätte kul att se!!

2011-01-15 @ 14:28:13
Postat av: Emelie

Hej du:) Jag tror faktiskt inte att det finns någonting på mig på YT när jag dansar...hm:(

Föresten finns det en på mig när jag dansar par typ första tävlingen! Haha, sök typ på thilda & Jossan elr nåt så ser du två små figurer i bakgrunden med gula tights och typ vita linnen, hemskt! haha<3

2011-01-15 @ 14:33:05
URL: http://inspiredme.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Hej!

Det är bra! Hur är det själv då?? :)

2011-01-15 @ 19:08:42
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Okej :)

Här är allt bra, så vad händer ikväll? :)

2011-01-15 @ 19:20:45
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

så tråkigt när det blir så! :S

2011-01-15 @ 19:30:58
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: MEREI

- oj det var många frågor!

2011-01-15 @ 19:37:50
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Fast en hemmakväll med familjen är väl inte helt fel det heller?? :)

2011-01-15 @ 19:51:38
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: lingling

hehe e det du som är Emelie som känner Frida planstedt? :P om det är du skulle det vara jättekul att hitta dig bland kommentarslupen på leiabloggar.blogg.se :D haha ^^ jätte fin blogg och du dansar sjukt bra ;)

2011-01-15 @ 22:22:34
URL: http://linglingchen.blogg.se/
Postat av: c a r r o

Hehe, jag skulle gärna vilja se en video när du gjorde allt det där som dom frågade om. Även fast jag inte är så intresserad. Det är kul :)

2011-01-15 @ 22:37:40
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0