Novell på G

I femman hade vi ett arbete där man fick skriva en novell om precis vad man ville. Då var det fantasi och kreativitet som gällde för att få till den bra. Jag hatar själva början, då när man inte har en aning om vad man ska skriva om. "Du ska ta första bästa iden" men vilken är det då? Jag har väll inga bra ideer?
Men jag visste att jag ville skriva sorgligt och tragiskt eftersom jag ville dölja min bedoorande talang* över att skriva happy lovely endings! (Dem blir alltid så barnsliga...) Sedan visste jag även att jag ville skriva om en tjej. Som inte mådde bra. Och jag ville att novellen skulle förmedla någonting.
Och då har man grunden! Sen var det bara handlingen kvar... Men den kom med skrivandet.

Jag tänkte dela upp novellen i tre delar så att ni inte får allt på en gång! Så det kommer i nästa inlägg.
Kram

Kommentarer
Postat av: Daniglitter

Sv: Ja vet! Varför kommentera när man inte har något vettigt att säga liksom.....

2011-04-05 @ 16:54:05
URL: http://daniglitters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0